Jump to content
ca_la_g

holly hell!! 2 shiny pokemon in 1 day

Recommended Posts

yep! i caught a shiny raticade at the burnt building and a shiny votorb at the power plant today while i was looking for the key and zapdos. can't wait to migrate them to platinum. if i can get a 3rd one today, i'm going to buy some lottery tickets

---------- Post added at 03:55 PM ---------- Previous post was at 03:54 PM ----------

actually on second thought, i just now capture the votorb, i dropped the ds to post about this and forgot i haven't captured it at the moment lol

Share this post


Link to post
Share on other sites
yep! i caught a shiny raticade at the burnt building and a shiny votorb at the power plant today while i was looking for the key and zapdos. can't wait to migrate them to platinum. if i can get a 3rd one today, i'm going to buy some lottery tickets

---------- Post added at 03:55 PM ---------- Previous post was at 03:54 PM ----------

actually on second thought, i just now capture the votorb, i dropped the ds to post about this and forgot i haven't captured it at the moment lol

Congratulations! Maybe you should buy some lottery tickets. However please refrain from using such words, even if tey are from joy. Some members might find that offensive.

Share this post


Link to post
Share on other sites

i thought i was (un)lucky catching 2 shiny bidoofs over 2 days in diamond but 2 in 1 day is something special, if i remember rightly i never had a single shiny during my whole time playing gen 3, well, no legit ones anyway.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow. You command total luck.

I've never found a shiny in those games :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

yeah, i'm 480 hour into platinum and i still haven't seen a shiny pokemon, kinda weird how that work

Share this post


Link to post
Share on other sites

i found a shiny LEGIT arceus, wich killed me.............. Oh! that was on platinum :P

Edited by Fawful Of Ice
Notin'*Whistles innosently, again*

Share this post


Link to post
Share on other sites

I always found a Shiny Arceus to be extremely lucky, well, any legendary to be shiny actually.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...I wonder if any of you thought of this but you could use action replay and use the shiny pokemon code to make all wild pokemon shiny.I did this and combined the rebattle darkrai code and walked into the Newmoon Island room and the darkrai was shiny lol! Try that. If you dont have an action replay you can get one at walmart or gamestop. Also if you have a dsi, you HAVE to get a dsi action replay or it wont work.

Share this post


Link to post
Share on other sites

the third i caught on FR was a shiney rattata. o_O seems like those aren't as hard to find. though since Rattata is so common it's not surprising people find one more often.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yes, you can use an AR, but its not legal or legit.

Actually, it can be legal depending on the circumstances like the code's method and whether it's an egg or not.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yes, you can use an AR, but its not legal or legit.

depends on whether the code renders only a certain (and sometimes also very small) range of PIDs, of which a lot of shiny codes do.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yes, you can use an AR, but its not legal or legit.

Yeh it is it depends like shiny egg mod is ok and rebattle for shiny legends is ok too

Share this post


Link to post
Share on other sites

Caught me a shiny meowth today on fire red during my pokerun :D.

Alas, it is a quiet one... which is terrible :/. Oh well it's good for shiny hunting purposes I guess :P.

Shiny Meowth.PNG

583dce1fda786_ShinyMeowth.PNG.acb420acbe

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow weeee!

mine is only seviper in 3rd gen. lol.

only in crystal version i never fail to catch shiny gastly every time i reset the game.

Share this post


Link to post
Share on other sites
I have never had that happen but i have almost all shiny pokemon there is, i have all shiny unova and very close to all 4th gen

Note that this is not a place to gloat about cheated shiny pokemon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...